Last ned som PDF

Forsiden av dokumentet Årsrapport Statens pensjonskasse 2020

Årsrapport

Årsrapport Statens pensjonskasse 2020

2020 har vært et godt år for Statens pensjonskasse – på tross av pandemi og en helt ny arbeidssituasjon. Vi hadde stabil og effektiv drift med høy kvalitet, og vi leverte godt på målene og resultatkravene fra departementet. Samtidig gikk reformarbeidet og utviklingsoppgavene som planlagt. Torsdag 12. mars markerte et veiskille i 2020. Landet stengte ned og vi fikk en helt ny arbeidshverdag over natten. Med moderne IT-plattformer som vi har bygget opp over flere år, var vi i stand til å endre arbeidsmetoder og ta i bruk nye samhandlingsverktøy svært raskt. Så godt som hele virksomheten flyttet ut av lokalene den ene dagen og fortsatte arbeidet hjemmefra neste dag. De ansatte har gjennom hele året vist stor omstillingsevne. Jeg begynte som administrerende direktør våren 2020, og tok over i en tid med de ansatte på hjemmekontor. Medarbeidernes engasjement har bidratt til at jeg har blitt godt kjent med virksomheten, til tross for at vi ikke har kunnet møtes fysisk. Medarbeiderundersøkelser gjennom året bekrefter at vi også har klart å tilrettelegge for gode arbeidsvilkår i en unormal situasjon.

Publisert

Eier