Last ned som PDF

46 sider

1.34 MB

Forsiden av dokumentet Digitale ferdigheter for alle?

Studie

Digitale ferdigheter for alle? Norske resultater fra ICILS 2013

ICILS (International Computer and Information Literacy Study) er en komparativ studie av ungdomsskoleelevers digitale ferdigheter. I Norge deltok i alt 138 skoler i undersøkelsen. På deltakerskolene ble inntil 20 elever på 9. trinn tilfeldig trukket ut til å delta i undersøkelsen. Norske elever presterer godt over det internasjonale gjennomsnittet på den digitale prøven, og Norge befinner seg blant de høyt presterende landene i undersøkelsen.

Publisert

Eier

Utdanningsdirektoratet

Utførere

Utdanningsdirektoratet og Universitetet i Oslo

Forfattere

Geir Ottestad, Inger Throndsen, Ove Edvard Hatlevik og Anubha Rohatgi

Språk

norsk (bokmål)

Kilde

www.udir.no

ISBN

9788293378099

Tema

utdanning og forskning

Virkemidler

digitalisering